Wat is een pay-off?

Wat is een pay off?

Een pay-off is de zin die achter de merknaam wordt geplaatst. Deze zin communiceert in een paar woorden waar het merk voor staat en is bedoeld om meer naamsbekendheid op te bouwen.

Pay-offs zijn een zeer belangrijk onderdeel van de merkbeleving van een product en worden vaak in één adem met het merknaam gezegd. In sommige gevallen is de zin zelfs bekender dan de merknaam zelf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan 'Even Apeldoorn bellen', 'Omdat je het waard bent' en 'The best a man can get'. Deze pay-offs zijn zo herkenbaar dat ze zelfs worden gebruikt in situaties die niets met het merk te maken hebben. En dat is nu precies wat je met jouw bedrijfsfilm wilt bereiken.

Kenmerken van een goede pay-off

Door een pay-off te gebruiken in jouw bedrijfsfilm of andere communicatievormen, vergroot je de herkenbaarheid van jouw merk. Het bedenken van een goede pay-off is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Om je hier een handje bij te helpen, hebben we een aantal kenmerken op een rijtje gezet:

  • Origineel.
  • Niet te lang.
  • Geschikt voor de doelgroep.
  • Pakkend, bijvoorbeeld door te rijmen of er een deuntje van te maken.
  • Tijdloos.

Gezien al deze eisen waar een pay-off aan moet voldoen om succesvol te zijn, is het verstandig hier een professioneel videoproductiebedrijf voor in te huren. Zij helpen je niet alleen bij het bedenken van de pay-off, maar zorgen er ook nog eens voor dat deze naadloos aansluit op jouw bedrijfsfilm, e-mails, brochures en andere communicatiemiddelen.

Meer gerelateerde video content marketing begrippen:

Video content marketing Video marketing strategie Contentkalender Facebook video marketing Instagram video marketing LinkedIn video marketing Social video marketing Native video advertising Marketing funnel Customer journey Awareness marketing Evergreen content Engagement Merkbeleving Naamsbekendheid Thought leadership Lead Leadgeneratie Conversie Conversieratio Conversie optimalisatie Video concepting Google AdWords Google Analytics Video advertentie Pre-roll video Mid-roll video advertentie Post-roll video advertentie Out-stream video advertentie Benchmarking AB testen Doelgroep Targeting Rebranding Rich media banner Animated GIF Tone of voice Click through rate CPC (cost per click) CPL (cost per lead) CPA (cost per action) Videodistributie Video afspeellijst Video player Video embedden Video SEO Video tags Hashtag Thumbnail Video still Eindkaart Pay-off Jingle Offline marketing E-mail marketing B2c marketing B2b marketing Organisch bereik Paid media Landingspagina Sales pagina Bedankpagina Heatmap

Diensten

Productie van hoogwaardige videocontent en campagnes. Inhoudelijk. Creatief. Met oog voor de merkidentiteit van je organisatie.

Pro Motion Film

10 jaar ervaring in videoproductie en videomarketing

De kracht van videoproductiebedrijf Pro Motion Film

Goed bekeken

We werken altijd met een klein en flexibel team voor de beste vibe tijdens het filmen. En dat zie je aan het eindproduct. Dat het plezier en de trots eraf spatten.

Want dat is wat jouw doelgroep overtuigt: eerlijkheid.

Met gevoel

Oprecht enthousiasme. Eigenheid. Met gevoel vastgelegd en zo gemonteerd dat beeld en muziek ritmisch in elkaar grijpen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij nemen binnen een werkdag contact op!