Een Rich media banner is een term voor een advertentie waarbij kenmerken zoals video, audio en andere elementen worden betrokken.
Een banner is een advertentieplek op websites of apps die je dus met een rich media ad kunt vullen. Het doel is on de kijkers te betrekken bij de inhoud en om ze dus over te halen op de banner te klikken.
Rich media banners zijn dus display ads die niet alleen een statische foto bevatten, maar die bewegen, die zweven, die uitzetten, enzovoorts. De voordelen hiervan zijn dat ze een hoge aantrekkingskracht hebben, dat ze meer bezoekers aantrekken en dat ze dus tot meer conversies leiden.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap