Een Rich media banner is een term voor een advertentie waarbij kenmerken zoals video, audio en andere elementen worden betrokken.
Een banner is een advertentieplek op websites of apps die je dus met een rich media ad kunt vullen. Het doel is on de kijkers te betrekken bij de inhoud en om ze dus over te halen op de banner te klikken.
Rich media banners zijn dus display ads die niet alleen een statische foto bevatten, maar die bewegen, die zweven, die uitzetten, enzovoorts. De voordelen hiervan zijn dat ze een hoge aantrekkingskracht hebben, dat ze meer bezoekers aantrekken en dat ze dus tot meer conversies leiden.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)