Met engagement wordt betrokkenheid bedoeld. In de wereld van video content marketing bedoelen we daar dus mee dat kijkers bij je video of advertentie betrokken raken.
De drie doelstellingen van een goede marketing video, bijvoorbeeld, is eerst kijkers aantrekken, die vervolgens betrokken raken en daarna klant worden. Een goede content marketing video is erg engaging, want dat is de kwaliteit die bezoekers naar je website trekt.
Je kunt je kijkers op verschillende manieren bij je video betrekken. Bijvoorbeeld door er een interactieve video van te maken, door voor een gepersonaliseerde video te kiezen of door de graphics aan te passen. Engagement is bijzonder belangrijk bij het succes van je video, want zonder dat kenmerk gaan internet gebruikers die waren aangetrokken juist weer weg.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap