Met engagement wordt betrokkenheid bedoeld. In de wereld van video content marketing bedoelen we daar dus mee dat kijkers bij je video of advertentie betrokken raken.
De drie doelstellingen van een goede marketing video, bijvoorbeeld, is eerst kijkers aantrekken, die vervolgens betrokken raken en daarna klant worden. Een goede content marketing video is erg engaging, want dat is de kwaliteit die bezoekers naar je website trekt.
Je kunt je kijkers op verschillende manieren bij je video betrekken. Bijvoorbeeld door er een interactieve video van te maken, door voor een gepersonaliseerde video te kiezen of door de graphics aan te passen. Engagement is bijzonder belangrijk bij het succes van je video, want zonder dat kenmerk gaan internet gebruikers die waren aangetrokken juist weer weg.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)
Over de auteur
Niels de Groot (MA Film Studies) is met 12+ jaar ervaring en meer dan 1200 bedrijfsvideo's op zijn naam één van de meest ervaren specialisten op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videoproductiebedrijf Pro Motion Film - een netwerk van ervaren video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en (internationale) organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met inhoudelijk sterke video's.