Met thought leadership wordt een persoon of bedrijf bedoeld die in het eigen vakgebied bestempeld is als een autoriteit.
Deze autoriteit heeft als gevolg dat anderen hen als referentie willen gebruiken en dat thought leaders dus bijvoorbeeld worden uitgenodigd om te spreken bij conferenties of webinars. Je kunt zelf een thought leader gebruiken om de aandacht te trekken naar je product of dienst, maar je kunt ook zelf een thought leader worden.
Als jij eenmaal als een thought leader in je vakgebied bestempeld bent, dan kun je je kennis en ervaring gebruiken om geld te verdienen. Om een thought leader te worden moet je dus je kennis en ervaring op een overtuigende manier delen. Hoe meer bekendheid je krijgt, hoe meer mensen jouw status willen gebruiken.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)
Over de auteur
Online videostrateeg Niels de Groot is met meer dan 14 jaar ervaring en 1400+ bedrijfsvideo's op zijn naam een ervaren specialist op het gebied van videoproductie en videomarketing. Met zijn videocontentbureau Pro Motion Film - een netwerk van bevlogen video professionals - helpt hij MKB-bedrijven en organisaties hun doelgroep te bereiken, informeren en overtuigen met videocontent.