Met thought leadership wordt een persoon of bedrijf bedoeld die in het eigen vakgebied bestempeld is als een autoriteit.
Deze autoriteit heeft als gevolg dat anderen hen als referentie willen gebruiken en dat thought leaders dus bijvoorbeeld worden uitgenodigd om te spreken bij conferenties of webinars. Je kunt zelf een thought leader gebruiken om de aandacht te trekken naar je product of dienst, maar je kunt ook zelf een thought leader worden.
Als jij eenmaal als een thought leader in je vakgebied bestempeld bent, dan kun je je kennis en ervaring gebruiken om geld te verdienen. Om een thought leader te worden moet je dus je kennis en ervaring op een overtuigende manier delen. Hoe meer bekendheid je krijgt, hoe meer mensen jouw status willen gebruiken.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap