Wat is een lead?

Wat is een lead?

Een lead is een term in online marketing waarmee verwezen wordt naar een potentiële klant.

Denk aan een bezoeker van je website die interesse heeft in een product en hier bij jou meer informatie voor heeft aangevraagd.

Contactgegevens

Een lead is dus meestal iemand die contactinformatie achterlaat. Bijvoorbeeld via een contactformulier of nieuwsbrief inschrijving.

Niet iedereen zal een lead zijn. Zo krijgen wij als videoproductiebedrijf ook wel eens offerte aanvragen van studenten die voor hun paper een fictieve offerte nodig hebben. De student is voor ons geen potentiële klant, dus geen lead.

Leads verhogen voor je bedrijf

Uiteraard wil iedereen zoveel mogelijk leads. Want meer mensen die interesse hebben in jouw diensten of producten, betekent uiteindelijk meer klanten. Het is dus waardevol om te kijken naar manieren waarop je website bezoekers nog beter kunt aansturen om contact met je op te nemen. Dat kan bijvoorbeeld via slimme tekst of videocontent op je site waarmee je aanstuurt om contact op te nemen.

Video als lead machine

Een effectieve manier om meer leads te genereren is het gebruik van video content op je website. En dan vooral authentieke video met een duidelijke behulpzame boodschap en call to action.

Een goede bedrijfsfilm, productvideo, instructiefilm of klant testimonial schept vertrouwen bij je bezoekers. Daarmee wordt het voor de klant laagdrempeliger om contact met je op te nemen.

Professionele video content

Het is daarbij belangrijk dat je video content er professioneel uit ziet. Anders werkt video averechts. Aan de hand van een sterke video marketing strategie en het inhuren van een ervaren cameraman of filmploeg die je video's ook kunnen monteren, kun je met een eenmalige investering jaren meer leads en conversies uit je website of webshop halen.

Meer gerelateerde video content marketing begrippen:

Video content marketing Video marketing strategie Contentkalender Facebook video marketing Instagram video marketing LinkedIn video marketing Social video marketing Native video advertising Marketing funnel Customer journey Awareness marketing Evergreen content Engagement Merkbeleving Naamsbekendheid Thought leadership Lead Leadgeneratie Conversie Conversieratio Conversie optimalisatie Video concepting Google AdWords Google Analytics Video advertentie Pre-roll video Mid-roll video advertentie Post-roll video advertentie Out-stream video advertentie Benchmarking AB testen Doelgroep Targeting Rebranding Rich media banner Animated GIF Tone of voice Click through rate CPC (cost per click) CPL (cost per lead) CPA (cost per action) Videodistributie Video afspeellijst Video player Video embedden Video SEO Video tags Hashtag Thumbnail Video still Eindkaart Pay-off Jingle Offline marketing E-mail marketing B2c marketing B2b marketing Organisch bereik Paid media Landingspagina Sales pagina Bedankpagina Heatmap

Wat heb je aan goede video content?

Winstgevende videocontent

Download gratis onze whitepaper met dé 12 tips voor succesvolle videocontentmarketing

Pro Motion Film

Meer dan acht jaar ervaring in videoproductie

Gratis advies over videocontent?

De kracht van videoproductiebedrijf Pro Motion Film

Goed bekeken

We werken altijd met een klein en flexibel team voor de beste vibe tijdens het filmen. En dat zie je aan het eindproduct. Dat het plezier en de trots eraf spatten.

Want dat is wat jouw doelgroep overtuigt: eerlijkheid.

Met gevoel

Oprecht enthousiasme. Eigenheid. Met gevoel vastgelegd en zo gemonteerd dat beeld en muziek ritmisch in elkaar grijpen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan. Wij nemen binnen een werkdag contact op!