Organisch bereik betekent alle content zoals video, foto en tekst die op social media gratis wordt bereikt door mensen.
Het gaat hier dus om het bereik van content die gratis via jouw Facebook, Instagram of YouTube tijdlijn wordt gepubliceerd en waarbij geen betaalde advertising aan te pas komt. Het alternatief is dus dat je mensen bereikt door content via advertenties te verspreiden. Denk aan Instagram en Facebook video advertising. Als je dit goed toepast kun je in korte tijd veel mensen bereiken.
Maar de betrokkenheid zal lager liggen dan bij een trouwe groep volgers die jou al kennen. Zij zullen waarschijnlijk eerder op jouw bericht reageren. Goede organische content is dus heel sterk.
Meer gerelateerde begrippen
- Affiliate marketing
- AIDA-model
- Awareness marketing
- B2b marketing
- B2c marketing
- Buyers persona
- Contentmarketing
- Contentkalender
- Content recycling
- Conversie
- Conversie optimalisatie
- Customer journey
- Doelgroep
- E-mailmarketing
- Evergreen content
- Influencer marketing
- KPI (Key Performance Indicator)
- Leadgeneratie
- Marketingbureau
- Marketing funnel
- Marketingplan
- Marketingstrategie
- Merkbeleving
- Naamsbekendheid
- Rebranding
- Remarketing
- ROI (Return on Investment)
- SEA (Search Engine Advertising)
- See, Think, Do, Care model
- SEO (Search Engine Optimization)
- USP (Unique Selling Point)