Organisch bereik betekent alle content zoals video, foto en tekst die op social media gratis wordt bereikt door mensen.
Het gaat hier dus om het bereik van content die gratis via jouw Facebook, Instagram of YouTube tijdlijn wordt gepubliceerd en waarbij geen betaalde advertising aan te pas komt. Het alternatief is dus dat je mensen bereikt door content via advertenties te verspreiden. Denk aan Instagram en Facebook video advertising. Als je dit goed toepast kun je in korte tijd veel mensen bereiken.
Maar de betrokkenheid zal lager liggen dan bij een trouwe groep volgers die jou al kennen. Zij zullen waarschijnlijk eerder op jouw bericht reageren. Goede organische content is dus heel sterk.
Meer gerelateerde video content marketing begrippen:
• Video content marketing • Video marketing strategie • Contentkalender • Facebook video marketing • Instagram video marketing • LinkedIn video marketing • Social video marketing • Native video advertising • Marketing funnel • Customer journey • Awareness marketing • Evergreen content • Engagement • Merkbeleving • Naamsbekendheid • Thought leadership • Lead • Leadgeneratie • Conversie • Conversieratio • Conversie optimalisatie • Video concepting • Google AdWords • Google Analytics • Video advertentie • Pre-roll video • Mid-roll video advertentie • Post-roll video advertentie • Out-stream video advertentie • Benchmarking • AB testen • Doelgroep • Targeting • Rebranding • Rich media banner • Animated GIF • Tone of voice • Click through rate • CPC (cost per click) • CPL (cost per lead) • CPA (cost per action) • Videodistributie • Video afspeellijst • Video player • Video embedden • Video SEO • Video tags • Hashtag • Thumbnail • Video still • Eindkaart • Pay-off • Jingle • Offline marketing • E-mail marketing • B2c marketing • B2b marketing • Organisch bereik • Paid media • Landingspagina • Sales pagina • Bedankpagina • Heatmap